måndag 23 januari 2012

Poletten trillar ner

En sak jag alltid funderat över när jag är på krogen är varför ingen raggar på mig?! Det händer väldigt sällan , men ibland vågar någon kille ta sig fram och prata med mig!
Jag vet absolut att det inte beror på att jag är ful, (för det är jag inte) så vad kan det vara?!
Som många andra missbrukar jag flashback, det är som en personlig guru!! Då hittade jag dessa förslag som gavs till en tjej med samma "problem" som mig..


1."Vad brukar du ha på dig? Gör ett litet experiment!

Kom att tänka på en sak när jag läste din post,
De gånger jag gått på krogen spontat, kanske efter man vart ut och käkat med en
kompis och man fått för sig att man ska gå ut en sväng så har killar raggat som fan!

De tillfällen jag pratar om är då jag inte har fixat mig alls, bara lite mascara, jeans, en vanlig
topp och typ sneakers.

De gånger som jag fixat mig med klänning, klackar, smink osv så är det nästan ingen som raggar:S
Vet inte vad detta beror på.."

2."Om det är sant att du är jävligt snygg så vågar eller pallar inte killar gå fram till dig och ragga. Så är det för mig. Ser jag en skithet tjej tänker jag:

1. Hon har definitivt pojkvän
2. Jag är för ful för henne
3. Hon är inte intresserad (Jag gillar när tjejerna tar kontakt även om båda sätten går lika bra)

Så, visa intresse och att du inte har pojkvän. Ibland är det lilla flickan som måste ta kontakt som sagt."

3."Tror det har med din utstrålning att göra och inte huruvida du är snygg eller mindre snygg. Är du mera vacker än söt, så har du svaret. Tjejer som är girl-next-door typen brukar få mest ragg ute. Tjejer som är mera vackra och ser lite kaxiga ut får sitta själva hela kvällen om de inte gör ngt själva. Oftast bara fulla killar som kommer fram som inte bryr sig om de blir nobbade. De andra tänker att du med 90% säkerhet kommer vara en dryg bitch och om du vill motbevisa detta får du ta kontakt själv.

Söta tjejer som verkar rara i sättet vågar nästan alla ragga på, de tänker att även om de får nobben så kommer det ske på ett vänligt sett och de kommer säkerligen få en trevlig pratstund även om de inte får napp. Äppelkindade flickor som ler och skrattar, är normalvikt, runt 1.60 cm, mjuka ansiktsdrag, fint blankt hår, måttlig makeup osv brukar ofta ha en kö av friare på krogen även om de inte är snyggast."

4."Något är det i vilket fall.

TJEJER, VÅGA RAGGA!

sitt inte ner som och bara vänta!"

5."Jag gissar på att när du väl går ut så är du ute med ett tjejgäng eller ett par grabbar, och ni håller ihop. Ni går till baren tillsammans, ni står på dansgolvet tillsammans och ert kroppsspråk signalerar att ni är er egen grupp.

Tänk dig själv ett gäng som står i en ring utan möjlighet för någon annan att komma in. Skulle du gå fram och hälsa på de personerna? Nej för att det är en omöjlighet att komma in i gruppen utan att känna sig påträngande om ni har det kroppsspråket.

Detta är nog det jag tänker på mest när jag står på dansgolvet. Att vara öppen mot människorna runt omkring mig, och att se jävligt glad ut. Tjejer som står 2 och 2, stirrar varandra djupt i ögonen och står helt rakt mot varandra får självklart inte lika många killar som tjejer som står lite mer avslappnat, inte direkt vända mot varandra och med ett öppet kroppspråk som signalerar att andra människor är välkomna in i er grupp. "

Jag känner igen mig i en del av dessa och har nu insett att det är jag som bestämmer hur många ragg jag ska få.. Jag får helt enkelt ragga själv! Det har jag gjort innan och då har det aldrig slått fel! Nu jävlar ska det liggas! (skämt åsido) ;)

1 kommentar: