måndag 15 oktober 2012

Gay Hetro Bi?!

Har vi inte alla någon gång funderat på sin sexuella läggning. Jag minns när jag var i tonåren och funderade på hur det skulle vara att ligga med en tjej. Sedan kom jag fram till att jag inte attraheras utav kvinnor. 

Alla har vi tankar, men bara för att man tänker det betyder det inte alltid att det är så.

I vissa fall upptäcker man att man har en sexuell attraktion till samma kön eller till både och. 
Jag tycker inte att man skall knuffa undan sina tankar, utan fundera och känna efter noga. För känner man inte efter tillräckligt så kan man börja må dåligt.

Om det nu är så att man "upptäckt" att man är gay eller bi så tycker jag att man skall lära sig att bli bekväm med det och söka upp andra som varit med om samma sak för att komma till ro. Söka upp andra med samma erfarenhet kan man också göra om man inte riktigt är säker på sin läggning än.

Anledningen varför jag tycker att man skall prata med någon med samma erfarenhet är inte för att jag tycker att det är en stor grej, utan för att vissa i samhället eller familjen tycker det. Då kan det vara skönt att prata med någon annan för att veta hur man skall berätta till exempel. 

Det är så klart fel att samhället gör homosexualitet eller bisexualitet m.m. till en stor grej men det går inte alltid att påverka. Kärlek finns i olika former och man sårar faktiskt goda människor med onödiga skällsord och fördomar, dock finns det människor som är trångsynta och det är inte alltid lätt att skuffa undan samhällets normer och ideal.

Har du liknande tankar så hoppas jag att mina ord gör någon betydelse. För det är inte fel på dig!! Det är vanliga tankar hos många. Låt tankarna flöda och se svaren på dina frågor komma fram. Kram// Missmartini

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar