måndag 28 november 2011

Dejtingtips

Du skall inte alltid lita på rubriker .. För vet ni vad, jag kommer inte ge er några jävla tips på hur man dejtar rätt.. För vet ni en sak till?
Det finns faktiskt inga skrivna regler.. Det finns så klart etik och moral, men att läsa tidningar och böcker där de tipsar om hur du skall fånga din partner är så himla fel..
För det första så ger det bilden av att det är något fel på dig, att allt ligger i hur du rör dig, klär dig, talar, för dig.
För det andra... Hur fan ska man kunna använda en sketen text till alla människor man någonsin dejtar. Inga människor är lika dana, och man kan inte dra slutsatsen att "kanske om jag skrattar åt hens skämt så kommer hen att gilla mig". Kanske fungerar detta för stunden, men vad händer sedan när din partner insett att du inte alls gillar hens sätt att skämta?!
Nej säger jag , basera inte ett framtida förhållande genom att låtsas vara någon annan än dig själv.. Been there done that, men misstro mig inte! Om det hade funnits en text som avslöjade hur man hittar sin soulmate så hade jag varit den första som läst det (läs ironi) ;)
Men men det kommer ju, å på dejtingfronten kan jag ju säga att "det går bra nu" ... hähä

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar