torsdag 7 januari 2010

Gästinlägg!

Miss Martini och jag satt nyss på msn och spånade i vad hon skulle kunna skriva här på bloggen. Sa till henne att hon kunde skriva om sökandet efter den rätta på krogen. Men eftersom att hon inte har någon erfarenhetav krogen så blir det istället att jag skriver detta inlägg... Enjoy!

Många killar och tjejer söker efter den så kallade rätta. Men är krogen rätt stället för detta? Vad är för och nackdelarna?

Fördelar:


  • Finns stort utbud

  • Lätt att den andra börjar flörta med en innan man hinner gör det själv

  • Om man blir nobbad, då behöver man inte oroa sig för att träffa den igen utan kan bara gå vidare till nästa

  • Lätt att komma undan ifall det visar sig att den andre inte är den man letar efter

Nackdelar:



  • Svårt att prata

  • Oftast är man full och har dålig koll på vem man tycker är attraherande och inte, den man under kvällen tycker är snygg kanske man inte tycker är det dagen efter

  • Den andre kanske enbart är ute efter ha någon att strula eller ha one night stand med

  • Oftast hittar man rötägg och inte den rätta

Finns alltid för och nackdelar med att ragga på de olika ställena. Om man börjar flörta med någon via internet, då kan det vara någon helt annan person i verkligheten än vad man har trott...


Mitt råd till alla när det gäller att hitta den rätta, det är att inte leta och tråna efter någon, då hittar man den inte. Man är bara jobbig då. Istället ska man gå ut och ha kul! De killar jag har varit tillsammans med eller dejtat länge har jag träffat på LAN, på jobbet, på tåget, utomlands med mera. Så enligt mig är INTE krogen det rätta stället att försöka finna den rätte på, utan bästa stället är där man minst förväntar sig det. Men självklart är smaken som baken, delad. Vi alla har olika smaker, och bra är väl det! Undra hur världen hade sett ut om alla enbart hade varit intresserade av en typ, troligtvis inte så bra....


Detta var allt för mig, kanske kommer jag åter!

// Jag ger Veronica ett stort tack för hennes gästbloggande! kolla in hennes blogg med!Veronica

5 kommentarer:

  1. Måste ju säga här, vem går te krogen för att hitta den rätta? :D De händer ju nog inte allt för ofta:)

    SvaraRadera
  2. nä, jag håller med föregående talare - det är inte på jakten efter "den rätte" man ger sig ut och raggar på krogen. Raggar man är det för att få ett fint one night stand. DET är krogen perfekt för :)

    SvaraRadera
  3. En del går fakiskt till krogen för att hitta den så kallade rätta, känner många som raggar på krogen i hopp om att en dag snubbla över sin dröm partner

    SvaraRadera
  4. Det som ni kanske inte har tänkt på är att man är ute på krogen för att ha roligt, man skrattar träffar nya människor och är i en avslappnande miljö med skön musik. Jag attraheras iaf av glada människor som bjuder på sig själva och sånna kan man hitta på krogen. Jag träffade min pojkvän där:)

    SvaraRadera
  5. Härligt! jag gillar att man ser det ur olika perspektiv... Bra för dig att du har någon , hoppas de håller länge :)

    SvaraRadera