fredag 14 augusti 2009

"Första gången"


Tja, då har man ju fått en liten request att skriva om hur det var första gången!
Jag lät min dåvarande pojkvän vänta i 3 månader innan han fick "ta min blomma". Jag trodde det skulle vara skitspeciellt, liksom så som man ser på film o.s.v.
Men tro det eller ej så tycker jag INTE ALLS att det var speciellt. Man visste inte alls tekniken, eller hur ont det skulle göra så det blev bara pannkaka.

Men jag ångar det inte det var ju med någon jag tyckte om. Och det var så klart skönt, för man bryter isen på något sätt, det känns mer ok att vara överkåt efter man har provat på sex en gång. Man får inte nog! Också, efter första gången så gör det ju inte lika ont längre. Och sen släpper det väl bara efter några gången, det beror helt på det psykiska.. Det är ju olika för alla, vissa får ju inte alls ont första gången...

Nu tänkte jag svara på en fråga som många också har. Mödomshinnan! Den finns inte.. Det är bara en myt! Det med att tjejen får ont första gången är för att hon spänner sig eller inte har lust och blir då torr!

Här är lite om slidkransen *som det egentligen heter*, taget från RFSU:s hemsida : Slidkransen sitter en eller ett par centimeter innanför slidmynningen. Den ser olika ut på varje kvinna – precis som örsnibbar, näsor eller blygdläppar gör – och är av olika storlek, färg och form.

Slidkransen består av slemhinneveck som kan vara täta eller glesa. Den kan vara svagt rosa, nästan genomskinlig eller vitaktig. Den kan ha olika form och till exempel se ut som blomblad, en pusselbit eller en halvmåne. I de allra flesta fall är den elastisk och tänjbar, ungefär som ett resår. Om den sträcks ut kan det uppstå små bristningar som gör att det börjar blöda, men de flesta blöder inte alls första gången de har sex. Det går heller inte att se på slidkransen om man haft sex.

Så enkelt var det så tjejer var kåta och våta för då blir det ingen smärta! Gå och ha kul nu ungdomar men glöm inte att man ska känna sig redo och göra det med någon man älskar! För det är inte en myt!!! puss å kram skumbanan :*

1 kommentar: