söndag 31 juli 2011

Gyn

Jag skrev för en liten evighet sedan att jag skulle på mitt första gynekologbesök... Nu tänkte jag berätta för alla oroliga first timers och nyfikna killar.
Det var inte alls läskigt,konstigt,oroande what so ever. Det kändes helt nartuligt och nyckeln till allt är att slappna av.
Barnmorskan kan sitt jobb och tänker inte på en normal procedur (som det är för dem), som något konstigt. De är vana och oerhört bra på att få dig att känna dig trygg!

Vissa kanske skräms för att gå dit för att det kan bli så att man får en manlig gynekolog, men oroa er inte de ser ej detta som något sexuellt, och skulle de göra detta så får man berätta för någon att man kände sig obekväm. Man kan också bestämma själv om man hellre känner sig bekväm med en kvinnlig. Jag kommer nu mera ALDRIG vara rädd för ett gynbesök :)

2 kommentarer:

  1. var också på mitt första för ungefär en månad sedan. Jag var också skiiiiitt nervös och det tog nog 20minuter innan hon fick upp mig där i stolen :D HAHA fast min pojkvän var med och höll mig i handen och du har rätt, inget konstigt alls! :D

    SvaraRadera
  2. Va skönt att du fick det gjort, och sikken snäll pojkvän som följde med dig! :)

    SvaraRadera