onsdag 9 mars 2011

Dejting


Gimme some time baby....

Jag tittade på showen "Rachael Ray" förut och ett av ämnena i dagens show var om dejting... De hade tagit in ett proffs för att hjälpa 4 tjejer i 17 års ålder med deras killproblem osv. Det svaret som jag gillade bäst var till frågan:

" Jag träffar en kille , men jag vet inte om jag eller hans kompisar kommer först, hur ska jag få mer tid utan att vara tjatig?"
Jag tror, nej VET att alla tjejer känner igen sig i detta, man vill faktiskt inte framstå som en hagga även om ni killar tror detta...

Svaret som experten gav var: Gör dig själv otillgänglig, hitta din passion, lev livet och sitt inte och vänta på killen, till slut kommer han att ge dig en hel dag istället för 2 timmar.

Sedan frågade experten om de pratar i telefon, vilket tjejen svarade nej på hon sa istället att hon smsar... Experten blev då igen rakt på sak och sa :

Smsa INTE det är så himla opersonligt, sluta smsa så kommer han att dö för att höra din röst!

Så jävla sant! Har man för mycket tid och ger för mycket så tar killen/tjejen en för givet, och så tror jag även att man kväver den andra personen genom att hela tiden fråga när han/hon kan ses... Smsa är faktiskt en riktigt dålig ovana som vi ungdomar har hittat på... För det första så missuppfattar man ofta varandra, och hallå vem vill inte höra rösten av den man tycker om ?!

Riktigt bra råd enligt mig och jag vet att jag också borde lyssna på detta eftersom jag gjort detta misstag 1000 gånger om! Busted ;)
// Missmartini

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar